diumenge, 29 de setembre del 2013

Vida menor

Vida menor, a la llibreria Llegim de Sant Joan

Una any i mig és prou temps per fer balanç de les paraules, per veure’n els defectes i les virtuts. Com un artesà o un drapaire, he agafat la bossa dels llibres i he anat de poble en poble i de presentació en presentació durant tot aquest temps per comprovar-ho. En general l’acollida del Vida menor, el meu primer poemari, ha estat càlida i fins i tot, en alguna presentació, nombrosa: Lectors de poesia, poetes i curiosos atrapats en la seva sorpresa pels prejudicis a propòsit del gènere, s’han apropat per escoltar una estona de poesia. Guardo moments preciosos d'aquests dies, com la interpretació de la Gymnopédie núm. 3 d’Erik Satie a la Fages de Climent de Figueres per part de la violinista Fabienne Tassart, així com totes aquelles observacions i comentaris que han enriquit el meu concepte de poesia i de poema. El llibre també ha estat mereixedor d’alguna ressenya favorable, com la del crític David Madueño al Llunàtic i la del director de Versos.cat Daniel Ruiz-Trillo a Núvol, que podeu llegir clicant els hipervincles. La millor crítica, però, la que em va dedicar un bon amic i poeta a cau d’orella mentre estàvem asseguts a la platja de La Fosca un dia d’estiu de dos-mil dotze: «Has escrit el llibre que m’hagués agradat escriure». Així doncs, tot l’esforç haurà valgut la pena i ara només penso i m'obsessiono amb el segon poemari, el que fa exactament dos mesos i tres dies que he començat a escriure.

Si voleu aconseguir-ne un exemplar estigueu a l’aguait perquè en queden pocs i segurament no hi haurà una segona edició. Si esteu pels volts de Palamós el podreu trobar a la llibreria Llegim (Av. President Lluís Companys, núm. 13 de Sant Joan de Palamós), i si la llibreria us queda massa lluny el podeu demanar a l’editorial Paralelo Sur o bé posant-vos en contacte directament amb mi a través del meu correu electrònic (encara me’n queden uns quants a l’habitació dels mals endreços) o del meu Facebook. Una abraçada a tothom i disculpeu l’autobombo.